Dag 5

24 oktober 2019

Vroeg op, om 6 u vertrok de bus.

Anderhalf uur rijden naar onze eerste home visit bij de Masai bevolking op het platteland. Ik dacht na de twee al eerdere home visits het ergste wel gezien te hebben, het tegendeel was waar, zo heftig dit.

We werden verwelkomd in zo’n klein rond hutje waar een bisarre rook lucht hing omdat er ook werd gekookt binnen. Ze leven met zes personen in dit kleine hutje van een paar m2, drie uur lopen om aan water te komen, waar ze uit moeten kijken voor olifanten. Dagelijks de strijd om iets op de borden te hebben. Wij staan machteloos, geven alles wat nog bruikbaar in onze tassen zit. Maar wat een gastvrijheid lieve mensen niet voor te stellen!! We krijgen allemaal een armbandje en Alice een prachtige jurk. Dit moet je aannemen.

Wij zingen en bidden voor ze, dan zingen zij voor ons, wat een vreugde straalt er dan en wat een mooie bewegingen zelfs opa komt er nog bij en doet mee. Heel bijzonder om deel van te mogen zijn.

We hebben als groepje die daar waren besloten te proberen een koe te gaan schenken.

Vervolgens weer n bezoek aan het bijbehorende Muskathlon project.

Lieve mensen wat komt t geld goed terecht hier, wat zijn mensen blij om in een project te zitten en wat geeft dat hen hoop voor de toekomst!

De tijd is op, wordt vervolgd, ik loop met schrijven achter, maar moet me gaan voorbereiden voor vanavond, 23.00 u start Muskathlon!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Diana:
    24 oktober 2019
    Wow Marjon wat maak jij veel mee deze dagen. Fijn om te lezen. Heel veel succes vanavond /vannacht. We zullen "slapend" aan jullie denken. Toi toi toi... je doet dit allemaal niet voor niets. Dikke kus van Fred en mij
  2. Muskathlon van Marjon in Tanzania:
    24 oktober 2019
    Thnx super lief, nog n paar uur...
  3. Bjelke:
    24 oktober 2019
    Wow mam, wat maak je veel mee! En hoe onbegrijpelijk dat er zoveel armoede is, lijkt me heel intens het van zo dichtbij mee te maken. Heel veel succes vanaf straks 23.00 uur! Je weet nu nog veel meer waarvoor je alles hebt gedaan en die 63km gaat doen! Dikke kus
  4. Ineke te Poele-Pardoel:
    25 oktober 2019
    Lieve Marjon. Wat ben jij bezig met een prachtige, zware en emotionele reis. Gefeliciteerd dat je je sponsorkind hebt kunnen zien. Ik heb heel veel respect voor jou en je medereizigers. Sterkte vandaag want jullie zijn nu aan het lopen. Het kaarsje brandt voor jullie. Liefs van mij.