Vervolg dag 5/ dag 6 / dag 7

26 oktober 2019 - Arusha, Tanzania

Lieve mensen

Even kort een verhaal van de afgelopen  dagen. Woensdag was er in de middag ‘funday’, een mooie plek waar alle sponsorkinderen heen kwamen om hun sponsor te ontmoeten en fijn de hele middag met elkaar door te brengen! Een heel blij gebeuren al die mooie ontmoetingen.

Donderdag.

We bezoeken een project, de ‘kerkdienst’ is prachtig, zo genoten van het mooie zingen en dansen. Vervolgens gaan we eerst op huisbezoek, elke keer weer schokkend om de armoede te zien.

Ik bedacht iedereen in de wereld heeft een thuis al is het maar in een hutje op een paar m2, ....

Daarna een bezoek aan de steengroeve,

Mensen werken hier 14 u per dag, zitten de hele dag op een steen stenen kleiner te slaan, voor mij een van de heftigste momenten van deze week. Ik probeer dit te verwerken en n plekje te geven, weet nog niet helemaal hoe..

Deze week heb ik echte armoede gezien dat is super heftig😢

—————-

s Middags terug in het hotel rusttijd ter voorbereiding van de Muskathlon die voor ons vanavond 23.00 u begint. Gelukkig wel even kunnen voorslapen.

Dan is het zover 21.00 u vertrek, we worden uit gezwaaid door de hele groep die pas morgenvroeg aan hun marathon of fietstocht beginnen. Wij starten 23.00 u

Nacht was horror alleen maar regen, heel veel blubber, stroompjes water op de weg, 1e 21 km bijna 6 u over gedaan....
Overdag ging t wel beter maar bleef super zwaar, we hebben tenslotte na ruim 15 u lopen 56 km gehaald mochten qua tijd niet verder, helemaal op...

Rond n uurtje of zes s avonds eindelijk weer terug in ons hotel, 24 u volop in touw geweest, half slapend bij het avondeten gezeten, acht uur naar bed gegaan  om vervolgens  om zes uur deze ochtend weer wakker te worden en je heerlijk weer mens te voelen!

Ons laatste dagje vandaag, ik heb er zin in maar ook heel veel zin om jullie in Nederland weer allemaal te zien en te spreken! Liefs van mij

1. Bjelke:
    26 oktober 2019
    Super gedaan: wat een prestatie!!!
    Geniet van jullie laatste dag en heel leuk je daarna weer in NL te zien. Liefs
  2. Nelleke van wijngaarden:
    26 oktober 2019
    Hoi Marjon wat ben je een kanjer ,wat heb je een geweldige prestatie geleverd stoer hoor zo in het donker en regen hhhhmmm.
    Rust lekker uit en probeer alles een beetje te verwerken . Liefs 😘
  3. Eleonora van Mameren:
    26 oktober 2019
    Wat een topprestatie zeg! Wat een indrukken en wat een zegenrijk jullie geweest daar! En wat een avontuur om op terug te zien. Om nooit te vergeten toch?!
  4. Sophie:
    Lieve Marjon,
    Het is al heel indrukwekkend om je verhalen te lezen, laat staan voor jullie om met eigen ogen te zien en mee te maken. Ongelofelijk, wat een prestatie hebben jullie daarnaast ook nog eens neergezet. Heel veel respect voor jullie. Goed herstel gewenst van de bizarre wandeltocht en goede reis terug!!
  5. Alie:
    26 oktober 2019
    Diep respect dat jullie dit hebben gedaan en heftig om te lezen waarvoor jullie het uiteindelijk deden. Sterkte met het verwerken van alle indrukken. Underneath all things are the everlasting arms.... Liefs Alie
  6. Tonny:
    27 oktober 2019
    Wat heftig en indrukwekkend om te lezen..
    Wat een armoede..,en de steengroeve😪zo ontzettend heftig!
    Wat heb je goed gelopen.....jullie zijn tot zegen geweest,meer dan je kunt beseffen!
    Ik bid jou / en het hele team een goede terugreis toe...